
A JELENLEGI PIACI HELYZET
Lassú, idegőrlő személyes ügyintézés
A modern kor embere – akármilyen közhelyesen hangzik is ez – a gyorsasághoz szokott. Az ügyintézésben nem szeret várakozni, sorban állni, papírokkal bajlódni. Egy bankban, postán vagy hivatalban személyesen ügyeket intézni mindig olyan feladat, amelyet a legszívesebben elkerülne.
Nem véletlenül oly népszerű az online ügyintézés, vannak azonban intéznivalók, amelyekhez a személyes jelenlét elengedhetetlen.
Ilyen esetekben pedig általában egy legkevésbé sem felhasználóbarát rendszerrel kénytelenek szembesülni, amelyben a legegyszerűbb feladatok végrehajtása is órákat vehet igénybe.
Hol, merre, kivel, minek?
A felhasználók nagyobb hivatalokban már az első lépéseknél elakadnak. Javarészt tudják, mit akarnak elintézni, de nincs ügyfél-irányítási módszer, amely által képesek lennének megtalálni, hol kell ezt megtenniük.
Ha egy potenciális ügyfél előre tudja azt, hogy hosszú órákat kell majd várnia és keresgélnie, hogy igénybe vegyen egy szolgáltatást, ez már önmagában is elegendő lehet ahhoz, hogy eltántorítsa. Ha pedig csak helyben szembesül ezzel, könnyen úgy dönthet, hogy mindez a vesződség nem éri meg az idejét.
A hatékony ügyfélirányítás hiánya radikálisan romló felhasználói élményhez vezet, az érdeklődők „lepattanhatnak” a nehézkes és bonyolult rendszerről.
A hagyományos reklámok alkonya
Az ügyintézés során is reklámozhatunk termékeket és szolgáltatásokat, nem mindegy azonban, hogyan tesszük ezt. Posztereket, plakátokat rakunk a falra, esetleg videókat játszunk egy képernyőn? Ezek a statikus tartalmak ma már egyszerűen nem elegendőek ahhoz, hogy kiváltsák a megfelelő reakciót, a legtöbben fel sem figyelnek az ilyen üzenetekre.
Az interaktív és a szelektív reklámozás eszközével új dimenziók nyílnak meg az értékesítés területén. Csökkenthetjük a meddőszórást, valós időben célzott promóciókkal irányítottan reklámozhatunk, felhasználói statisztikák begyűjtésével jobban megismerhetjük a célközönséget. Mindezek hosszabb távon a bevételek növekedését segítik elő.
Ha a rugalmatlan megoldásokhoz ragaszkodunk, nem csodálkozhatunk azon, hogy nem érünk el velük megfelelő eredményeket.